CITAT (Klint @ 22-09-2010, 19:18)

Det är ju så att man vill ha så mycket som möjligt för sina pengar.Jag vill ha bra saker som inte pajar,men har ju en begränsad budget.Finns det likvärdiga produkter vill jag gärna köpa svenskt p.g.a att många företag flyttat sin verksamhet utomlands och därmed gjort svenskar arbetslösa.Men finns det inga kvar behöver man ju inte ta med den aspekten och ju mindre saker att tänka på desto bättre!
Anma Ditt kök är så snyggt så jag kollade igen!!
Men nu vill jag ha lite mer kommentarer om induktion,vi är ju 2vuxna är det värt de extra pengarna?
Editglömde
Jag är inte förvisso kock men induktion känns lite otp(over the top)då det inte direkt får maten att smaka bättre eller snabbar upp tillredningen men givetvis skönt att småttingar inte kan bränna sig.
Vill du ha mitt tips om vitvaror kontra budget plus svensktillverkat. Alla Svenska köksföretag har fabriker både i Sverige och utomlands så vitt jag vet. Sammanställ din totala budget och kolla sedan på nätet efter tester på vitvaror för att se vad som är bäst osv och skulle det vara svenskt så är det en bonus och skulle det nu vara tyskgrejer så what the heck! De har inte flyttat sina jobb från Huskvarna till Dortsmünd:-)
När det gäller kök så ska man helt enkelt gå på bästa kvalite möjligt för den budget man har sen om det gäller ugn eller knivar spelar ingen roll.
Har du kollat på Tretti.se? Även om man inte köper via dem så har de en jäkla bra sida med feedback från kunder osv plus ett jäkla sortiment:-) För att vara man så kan jag gladligen erkänna att jag är där inne o dreglar framför skärmen ibland.