CITAT (theseraphim @ 22-09-2010, 23:49)

Jag är inte förvisso kock men induktion känns lite otp(over the top)då det inte direkt får maten att smaka bättre eller snabbar upp tillredningen men givetvis skönt att småttingar inte kan bränna sig.
Om du får prova att laga mat på induktion, förstår du vad Anma menar... det är värt varenda krona med induktion.
Många säger -Nää, jag vill inte ha induktion, för då måste jag byta alla kastruller.
För det första... när induktionen kom för 16 år sedan, DÅ fick man byta ut alla kastruller. Har man köpt kastruller under dom senaste 10 åren, har man nog en hel del som fungerar och gjutjärn fungerar.
För det andra... kastrullerna är dom viktigaste verktygen vi har (förutom kniven, som kokarna tycker) Alla är noga med vilka verktyg man har i vertygslådan! men inte i köket där man använder sina verktyg varje dag!
Ta en magnet och kolla dina kastruller... om magneten fastnar på undersidan av kastrullen fungerar den på induktion.
När det gäller hällar... behöver man inte "jaga" kvalité. Dom är i stort sett lika... visa induktion kan gå fortare än andra induktion, men ALLA induktion är fortare än "vanliga" glaskäramikhäll. Det är inget fel på verken ikeas eller dom som finns på tretti.se.
Med induktion och bra kastruller kommer matlagningen bli ett nöje

Snålheten bedrar visheten...