Jag antar att INGEN skulle kalla mig feminist...men själv trycker jag att jag står för kvinnans rätt ATT SJÄLV BESTÄMMA.....hur man vill göra här i livet....
Om jag hade varit tvungen att jobba heltid och lämna mina barn på dagis när dom var små så hade jag inte skaffat några barn...för hela min själ ville vara "mamma" på heltid...jag krävde av min man att bli försörjd under den tid jag vårdade hans barn...och att mitt "arbete" skulle uppskattas och anses lika viktigt som det han gjorde..om inte viktigare...
Den största orättvisan mellan könen tycker jag är att det "kvinnliga" på nåt sätt slätas ut och blir nåt man ser ner på.....till slut så låtsas man som att det ingen skillnad finns....men det GÖR det...det är jag lika övertygad om som jag är om att solen går upp i morgon också...
Det hela tror jag är en fråga om respekt....den dag alla människor respekteras för den dom är från den dag dom föds så kommer ingen att ha behov av att nedvärdera någon annans egenskaper..vare sig dom är gula, bruna, rödhåriga, feta, barn eller kvinnor...eller män.....
--------------------
|