CITAT (Suz @ 28-09-2010, 22:22)

Hej!
Jag vill få igång en diskussion om vett och etikett!
Alla är vi olika och har olika levnadsöden/erfarenheter.
Alla ser saker på ”sitt” vis.
Jag är inte ute efter att ni ska berätta ert livs historia utan mera en diskussion, vad som är ”rätt” och ”fel” och varför det är det!
Jag fascineras av olikheter hos oss människor och önskar att ni delar med er av hur ni tycker/känner/anser!
Tex….om jag skriver så här;
Hej!
Jag är en snygg smärt tjej som lever livets glada dagar.
Har massor av pengar och kända människor omkring mig hela dagarna!
Jag har inga fel och brister trots att jag levt en hemskt liv under barndom/tidig ungdom.
Vet att ni alla längtar efter att bli min vän men vi får se om jag behagar ta till mig några av er!
Beror på hur jag känner!
Kom inte och sätt er på era höga hästar för mina är mycket högre!
Allt jag vill är att någon ska tycka om mig och det vet jag att ni kommer att göra!!
Eller…
Hej!
Jag är en kvinna som gått igenom en del i livet men trots det har en stor livsglädje!
Lever ett rikt liv med en massa spännande projekt och hobbysar på gång.
Söker nu trevliga medmänniskor att dela vardagen med!
Kanske kunna träffas och ha små pratstunder när vi så småningom har lärt känna varandra.
Har inga krav på vem du är bara att du känner en livsglädje så som jag och tycker det är trevligt med nya bekanta.
Jag finner det spännande med andras livserfarenheter och lyssnar gärna och i den mån jag finner det lämpligt och har förtroendet för någon delar även jag med mig av mina!
Vilken ”annons” tycker ni är mest tilltalande?
Och varför?
Jag har en blogg jag följer sporadiskt som är MER än annorlunda.
En kvinna som skriver om sig själv som den allsmäktige nästan.
Jag tyckte först att det hon skrev var motbjudande men har nu börjat se bakom fasaden och blivit lite fascinerad för att vara ärlig.
Jag ojar mig massor fortfarande men har tankar om hur eller vad som driver människor att se sig själva som guds gåva till jorden!
(ovanstående exempel är INTE därifrån utan helt påhittade av mig)
Kom med egna förslag…gärna lite tvetydiga, och berätta vad ni tycker.
Andra, första var bara egoegoego. Bloggadressen, har du lust att pma den?