Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vett och etikett, Diskussioner välkomna
          Suz
          Inlägg 28-09-2010, 21:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 956
          Medlem nr: 10 095

Hej!
          Jag vill få igång en diskussion om vett och etikett!
          Alla är vi olika och har olika levnadsöden/erfarenheter.
          Alla ser saker på ”sitt” vis.
          Jag är inte ute efter att ni ska berätta ert livs historia utan mera en diskussion, vad som är ”rätt” och ”fel” och varför det är det!
          Jag fascineras av olikheter hos oss människor och önskar att ni delar med er av hur ni tycker/känner/anser!
          Tex….om jag skriver så här;

Hej!
          Jag är en snygg smärt tjej som lever livets glada dagar.
          Har massor av pengar och kända människor omkring mig hela dagarna!
          Jag har inga fel och brister trots att jag levt en hemskt liv under barndom/tidig ungdom.
          Vet att ni alla längtar efter att bli min vän men vi får se om jag behagar ta till mig några av er!
          Beror på hur jag känner!
          Kom inte och sätt er på era höga hästar för mina är mycket högre!
          Allt jag vill är att någon ska tycka om mig och det vet jag att ni kommer att göra!!

Eller…

Hej!
          Jag är en kvinna som gått igenom en del i livet men trots det har en stor livsglädje!
          Lever ett rikt liv med en massa spännande projekt och hobbysar på gång.
          Söker nu trevliga medmänniskor att dela vardagen med!
          Kanske kunna träffas och ha små pratstunder när vi så småningom har lärt känna varandra.
          Har inga krav på vem du är bara att du känner en livsglädje så som jag och tycker det är trevligt med nya bekanta.
          Jag finner det spännande med andras livserfarenheter och lyssnar gärna och i den mån jag finner det lämpligt och har förtroendet för någon delar även jag med mig av mina!

Vilken ”annons” tycker ni är mest tilltalande?
          Och varför?

Jag har en blogg jag följer sporadiskt som är MER än annorlunda.
          En kvinna som skriver om sig själv som den allsmäktige nästan.
          Jag tyckte först att det hon skrev var motbjudande men har nu börjat se bakom fasaden och blivit lite fascinerad för att vara ärlig.
          Jag ojar mig massor fortfarande men har tankar om hur eller vad som driver människor att se sig själva som guds gåva till jorden!
          (ovanstående exempel är INTE därifrån utan helt påhittade av mig)

Kom med egna förslag…gärna lite tvetydiga, och berätta vad ni tycker.

--------------------
          Zon II

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          fuchsian
          Inlägg 29-09-2010, 21:15
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Det tror jag inte heller att du skulle undra vem jag valde, men jag ser mer djupare i de bägge grupperna än jag kan förklara.
          För mej gäller fart ingen medel-svensson bakom soffan med kakfat och snacka om väder. Usch så hemskt. Rena rama sömnmedicinen om nu personen har något annat att komma med än sitt vanliga lagom.

Har också upptäckt att just i grupp 2 begås de flesta våldshandlingar och där får ingen sticka upp ur gänget.
          Samma bullar och samma kaffe (även att jag inte dricker kaffe).
          Ser man dessa våldsmän/kvinnor på utländska tv så är de just så himla vanliga att de till slut spricker och slår ihäj maken7makan, samt att incest florerar mer i den gruppen. det gäller bara hålla fasaden så ingen märker något, man är ju sååååå vanlig och vänlig ............fyj faasen! har fått nog av dem länge sedan.

Det intressanta i grupp ett är ju mångfalden de tillåter sig av och även här kan man hitta en och annan rötägg, men de är mer öppna och det råder en hjärtlig men rå (positivt) mentalitet och man kan ha ordentliga samtal och vara hur oense som helst utan att man höjer rösten ---- det kallar jag klass och god stil.
          Man lär sig spelreglerna och det blir inte ointressant.
          Som ung och ny i dessa kretsar var jag nog skräckslagen, men snart fattade att de inte vill mig illa och jag har alltid varit släng i käften vid tal och diskussion så då hittade jag min rätta element. vilken gåva att få känna och träffa många olika typer i dessa kretsar, den erfarenheten vill jag inte vara utan.
          Så inget är illa om man tar det på sitt sätt. ...fuchian ......

Citera
          Red Top
          Inlägg 29-09-2010, 21:24
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (fuchian @ 29-09-2010, 22:15) *
          Du har valt att ignorera alla inlägg från: fuchian.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera

Inlägg i den här tråden
          Suz   Vett och etikett   28-09-2010, 21:22
          Anma   Hej! Jag vill få igång en diskussion om vett o...   28-09-2010, 21:27
          Suz   Andra, första var bara egoegoego. Bloggadressen, h...   28-09-2010, 21:41
          Katie   Annons nr1 Jag hade inte tagit kontakt med denna ...   28-09-2010, 21:34
          herkules   jag skulle nog tagit kontakt med den som skrev för...   28-09-2010, 21:45
          Suz   jag skulle nog tagit kontakt med den som skrev för...   28-09-2010, 21:50
          herkules   Men vad spännande! Kan du inte utveckla det he...   28-09-2010, 21:56
          fuchian   jag skulle nog tagit kontakt med den som skrev för...   29-09-2010, 10:58
          Suz   Där är vi nog lika nyfikna. Jag skulle hellre ta k...   29-09-2010, 20:12
          malcolm   När man skall svara på en kontaktannons så gäller ...   28-09-2010, 21:58
          Motti   Kan tänka mig att det är bra att vara rak och ärli...   28-09-2010, 22:04
          mamamaggan   Man kan tycka illa om nr 1 men jag tycker som någo...   28-09-2010, 23:49
          Elisabeth-Västkustkolonisten   annons nr 1 påminner ju om någon här...... mig ti...   29-09-2010, 07:38
          Chamomille   annons nr 1 påminner ju om någon här...... Säger d...   29-09-2010, 08:09
          Suz   Jag håller med att i just exemplet kontaktannonser...   29-09-2010, 09:07
          Rihane   Den första personen är nog jobbig att ha att göra ...   29-09-2010, 21:11
          herkules   http://i451.photobucket.com/albums/qq234/justintem...   29-09-2010, 23:10

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 03:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon