CITAT (Fny @ 30-09-2010, 11:08)

Men glöm inte vad frågan egentligen handlade om! Att vara "lyxhustru" är LÅNGT ifrån samma sak som att vara vanlig hemmafru... Det senare går ju ut på att du egentligen arbetar hemma med städning, matlagning och barnuppfostran medan en "lyxhustru" kan spendera all sin tid med att göra vad hon vill! Och det är ju lyxhustru som en så stor andel tjejer säger att dom skulle kunna tänka sig att bli... Är det så konstigt? Allvarligt talat, vem skulle säga nej till att ha en såpass rik man att man inte MÅSTE arbeta och dra in pengar om man inte vill? Det betyder ju bara att man inte är BEROENDE av en egen inkomst! Skulle frågan däremot ha varit om tjejerna vill vara hemma och städa, laga mat och passa barnen istället för att ha ett jobb så tror jag att svaret skulle bli ett annat...
Jag skulle kunna tänka mig att bli både lyxmake och vanliga hemskötarmake. Jag avskyr att jobba, så jag hade gärna gått hemma och städat lite, laddat tvättmaskinen och gjort mitt bästa för att lära mig laga ätbar mat. I mina ögon är det ett drömliv. Men så är jag ju 80-talist också, om än nätt och jämnt.