Tack för trevliga kommentarer !
Suz; vill du jobba med mej, gå in på www.sosalarm.se och kolla. Det finns 18 centraler spridda över Sverige. Utbildningen är intern, MEN det hjälper till, om du jobbat inom sjukvård, räddningstjänst, polis, el dyl. HUVUDSAKLIGEN är det dock din egen personlighet, språkkunskap o förmåga till "många-bollar-i-luften"som betyder mest, så även om du inte har jobbat inom nån "blåljusorganisation", SÖK !!
Motti; visst är det omtumlande, ett samtal handlar om en person som vill ha hjälp med ett pass = polisens nummer 11414, nästa är en felringning, nästa en okynnesringning, och nästa en trafikolycka på E6 ... Man kastas verkligen mellan ytterligheter !!
Jag kan egentligen inte säga att det är ett "roligt" jobb, jag menar, man ÖNSKAR ju inte att folk krockar, ramlar ner från tak eller får infarkt, men det ÄR ett otroligt stimulerande jobb när nånting väl händer ! Då spelar det roll vad man gör, när man gör det och hur man gör det, för att den/de skadade ska få bästa hjälp på så kort tid som möjligt ! Och där spelar jag en stor roll !
--------------------
Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
|