CITAT (mojan @ 29-09-2010, 21:52)

När jag hade långt hår hade jag massor av frisyrer.
Ett enkel frisyr för att få bort håret när man t ex jobbar i trädgården:
- Fläta en vanlig fläta bak. (Sätt gärna någon typ av spännen på sidorna för att sidohår inte ska lossna ur flätan.)
- Vik flätan upp mot huvudet och vänd tofsen inåt, den blir liksom "dubbelvikt". Är du med?
- Sen fäster du fast den med ett spänne med pinne över den "dubbelvikta" flätan.
Sitter bra och är snyggt.
Hm, kräver nog lite träning. Mitt hår är som sagt tunt och halkigt så jag lyckades inte. Skall be min sambo hjälpa mig så jag åtminstone får se hur det blir.
CITAT (Rebecca @ 29-09-2010, 19:25)

Finns massor av roliga frisyrer för oss med lite längre hår! Ett riktigt bra tips är att kika här:
http://www.lockig.se/phpbbforum/viewtopic....f=14&t=4613, det är en sida som (nästan) helt handlar om hår och i just denna tråden diskuteras massor av frisyrer när man tröttnat på den vanliga hästsvansen.
Även youtube har många videos med steg-för-steg-anvisningar om hur man gör, lite nyckelord att söka på kan vara till exempel "hair-updo", "long hair tutorial" osv.
Skall kolla detta men även här får nog min sambo hjälpa mig eftersom jag är urusel på engelska.
Hur man kan fläta framhåret så det följer pannan är jag väldigt intresserad av.
Skulle också vilja se bilder med olika exempel men jag skall kolla mer i länken du gav mig. Såg dock några bilder men de hade väldigt mycket tjockare hår än jag. Jag har typisk stripigt babymjukt hår. Inte så lätt att göra något av. Permanenten fick det att bli tjockt och fint men det är ett slabb och frissan jag hittade här hade ingen ventillation så jag höll på att storkna. De flesta har i det för kort tid också och då blir det inget. Måste ha permanenten i minst 1 h och 20 minuter för att det skall ta.