Har varit med i Facebook länge nu och aldrig stött på några som helst problem. Det är ett eminent sätt att hålla kontakt med nära och kära på, speciellt om man har släkt och vänner utomlands och på andra sidan klotet som vi har. Det är också ett bra sätt att hålla kontakt med alla vänner, gamla som nya. Har fått ny kontakt med tidigare borttappade gamla klasskamrater och barndomskamrater!
Känner att jag måste förtydliga för de osäkra att tillvägagångssättet är som så att man får en vänskapsförfrågan från någon (som du förhoppningsvis känner) Då kan du välja att acceptera de personen, dvs acceptera den vänförfrågan. Den personen får då tillgång till dina inlägg och dina ev foto, OM du inte vill att den personen skall ha tillgång till alla dina uppgifter ska kan du ställa in vilka du vill ska se alla dina uppgifter foto osv.
Jag har en kategori för "nära och kära" dvs familj släkt och vänner som har åtkomst till allt, och en annan grupp som inte har full åtkomst till allting...
Sen gäller det ju som alltid, man får tänka på vad man skriver, och likaså vilka foton man lägger upp.
Det finns en grupp med odlaiter på FB, (Kallar sig just odlaiter, lätt att finna)
Många har i sin prestation på sin profilsida valt att sätta ut även sitt nick från ex odla. I min profil står det Monaxe på odla.nu, för att folk ska känna igen mig.
Så generellt gäller det ju att man skriver sitt namn, annars blir det svårt för DINA vänner och bekanta att hitta dej.
Jag har haft mycket glädje av FB, det är dessutom välgörande fritt från bråk, eftersom har du valt alla dina vänner själv!
--------------------
Monaxe zon 2 på västkusten
|