CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 03-10-2010, 09:24)

Jag vågar inte helle anmäla mig på facebook.
Och när jag hör/läser att det är så bra att hålla kontakt med "nära och kära" då undrar jag om ni inte har det IRL? Det har jag i alla fall.
Då behöver man inte undrar sig över att det finns så många ensamma människor om man bara har kontakt via Internet.
Hitta gamla klasskompissar? Men hur vet ni deras namn? Många flickor byter ju efternamn när dom giftar sig
Jag tror att kontakter människor emellan försvinner mer och mer när man bara sitter bakom en datorskärm
Elisabeth
Håller inte med dig helt, man kan väl ha kontakt IRL också men ibland har man inte den tiden då är ju FB suveränt. Jag har också fått kontakt med gamla klasskamrater fast dom hittade mig på konstiga vägar

genom min dotter osv... visst har många gift sig men det är många som lägger ut sina tidigare efternamn " Ulla Johansson fd Persson" då kan man hitta dom. Jag tror inte kontakten mellan människor försvinner för att man sitter bakom skärmen tvärt om. ett exempel en vännina skrev på FB att hon skulle åka till sitt land, hmm tänkte jag och svarade att jag kommer och tar en fika, så vi hade ett par trevliga timmar. Hade jag inte läst vad hon skulle göra så hade vi nog inte ses den dagen iaf. Tycker allt att det är trevligt på FB.