CITAT (Anma @ 03-10-2010, 09:28)

Jamen... ROM! Satt och tittade flygbiljetter sent i natt när jag inte kunde sova. Vi skulle komma undan med dryga tusenlappen per person för 2 nätter till Rom med hotell och flyg i mars. Sen blir det totalt ca 1000:- till med hotell i skavsta (flyget går 7 på morgon och vi har nästan 3 timmars bilväg dit) och med bensin och parkering till flygplatsen. Fast jag vill ju få ihop till en reskassa innan jag bokar. Brukar göra på det viset. Men kan man låta bli? Ca 3500:- för två personer inklusive allt förutom spenderarkassa, är inte det otroligt billigt?
Har dessutom Facebookvänner i Rom som skulle vara trevligt att träffa IRL.
Berlin var verkligen en besvikelse, jag har aldrig drömt bort så mycket så här direkt in på en resa förut som nu.
Rom är en favorit. Jag och hustrun åker dit för elfte gången i början av november. Jag tycker att Rom har tre fantastiska tillgångar: Det historiska arvet (allra mest det från antiken), maten och en vidunderligt vacker och spännande gatumiljö. det mesta kan nås till fots och klimatet är helt OK året runt. Samtidigt har turismen ökat för varje år, vilket skapar trängsel kring vissa platser och gör det svårare att hitta genuina matställen centralt i stan. I mars är dock lite lågsäsong. blir din resa verklighet så får du gärna PM:a mig om tips på udda sevärdheter ochtrevliga vattenhål.
Berlin är också en favorit, men tydligen inte din. Här lockar fantastiska muséer, klubbar och gallerier i gamla öst, den opretantiösa stilen, fantastiskt bra allmänna kommunikationer och ett enormt utbud av restauranger till mycket bra priser. Under vinterhalvåret kan här vara väldigt kallt.