CITAT
Jag vågar inte helle anmäla mig på facebook.
Och när jag hör/läser att det är så bra att hålla kontakt med "nära och kära" då undrar jag om ni inte har det IRL? Det har jag i alla fall.
Då behöver man inte undrar sig över att det finns så många ensamma människor om man bara har kontakt via Internet.
Hitta gamla klasskompissar? Men hur vet ni deras namn? Många flickor byter ju efternamn när dom giftar sig
Jag tror att kontakter människor emellan försvinner mer och mer när man bara sitter bakom en datorskärm
Elisabeth
Elisabeth, det handlar inte om att byta umgänge IRL mot nätumgänge utan att komplettera det man redan har!

Om man som jag har rätt många vänner på olika håll så är det hemskt svårt att hinna träffa alla irl, inte nog med att man bor i olika städer, nu som vuxna har man ju ansvar både med jobb och familj som oftast måste gå före umgänge med avlägsna vänner. Det är där som fb och liknande är värdefullt!
Sen när det gäller att hitta gamla klasskamrater... det finns ett rätt smart system för det faktiskt! Om du, när du registrerar dig på fb, fyller i vilka skolor du gått på under vilka år, så kommer fb utifrån det att föreslå ett antal människor och fråga "dom här kanske du känner?" Med andra ord behöver du inte komma ihåg efternamn och sånt krafs.

Sedan fortsätter även fb lite då och då att föreslå olika människor som du kanske känner, utifrån gemensamma bekanta.