Jag var i Rom i sju dagar med min då 20 årige son, 2 år sedan , vi var där slutet oktober.Vädret var underbart.Inte ens resturangen aldeles vid Fontana di Trevi var särskilt dyr! Bodde nära -trevliga äldre italienska genteman ägde den.ÖHT inte dyrare än en lång weekend i Stockholm. men du ska ju inte handla kläder och skor på paradgatorna förstås...
Vi var på en del marknader en bra bit från centrum och köpte skor, väskor , jeans mm som var nästa år mode ...(i sverige) men redan förra säsongens i Rom.Jeansen kostade 100 kr..
Tunnelbanan är jättelätt att åka i princip tre linjer ABC, det finns jump on -jump off bussar som tar dig till alla minnesmärken du kan tänka dej.Du hoppas av tex vid Colloseum, ser det, hoppar på-åker till nästa osv
bara Vatikanen tar MINST en dag..satsa på 4 dagar och ät på billigare ställen , annars ångrar du dej nog.

För mej var den resan magisk:) både staden , att uppleva den med min vuxne son och stämningen maten...
byggnaderna , konsten, människorna allt.(utom kanske munkklostret med alla skeletten som sonen drog mej på

Amsterdam är även den en fantastisk stad
Redigerat av kerstin z5-6: 03-10-2010, 18:12