CITAT (*Stintan* @ 03-10-2010, 22:05)

Så lättpåverkade tror jag inte folk är. I så fall skulle ju ingen kunna säga sin åsikt för att någon som kommer efter skulle kunna påverkas. Jag ser det snarare som att man inte vågar stå för sin åsikt förrän man fått någon form av bekräftelse av andra på att man tänker rätt.
Vari ligger smartheten? Jag tycker att du har fel. Det du säger kan väl gälla för SIFO-intervjuare och liknande men inte om man inleder en diskussion i en grupp och själv deltar i diskussionen.
Det var ganska roligt att du tror att jag inte vågar stå för min åsikt. Är det något jag har gjort här i livet så är det att jag har haft åsikter och stått för dem. Många smällar har jag fått utstå för det. Jag har alltid ställt upp och försvarat människor i underläge. På 80-talet när vi hade firmafest så skulle en arbetskamrat presentera mig för en person och han sa.
"Det här är Christa och hon har åsikter och hon står för dem och det tycker jag är bra" och så dunkade han mig i ryggen.)
Mina vänner sa att "du kommer att bli en ny Marit Paulsen".
Sedan är det ju så också att jag kanske startar en tråd och sedan inte får tid att kolla mer den dagen. Då kan det ju också uppfattas som om jag deltar för lite.
Eftersom jag jobbat hårt med att försöka lyssna mer och prata mindre så är den här situationen lite kul. Läste en bra bok om kommunikation och där stod att du har två öron och en mun. Använd dem i de proportionerna.