Ernst blir bara töntigare och töntigare. Numera ryser jag längs ryggraden så fort han öppnar munnen. Och så gör han inget annat än och dricker kaffe hela tiden. DET har jag retat mig på som tusan! Det kanske ska ge programmet en "mysig" känsla, men man får för f-n inte renoverat ett hus om man bara äter kakor hela dagarna?!
Synd på ett förut bra program med bra balans mellan programledare och andra inslag. Nu kollar jag för att se inslagen från t ex glashyttorna som var nu senast.
Det är helt enkelt inte övertygande att nån kan "allt", även om han tar dit folk för att göra de stora grejorna. Det har blivit opersonligt, med bara Ernst som stående inslagsperson. Jag saknar också snickaren. Och Bella. Känns mer realistiskt att några personer gör saker tillsammans och fokuserar på varsitt arbetsområde.
Och var det nån mer än jag som tyckte den där stenmojängen till dörren i planket var fullständigt idiotisk?? Ett "dörrhandtag" som tar upp typ 1 kvadratmeter yta... Och dessutom kan man ju börja gissa hur många gånger nån kommer att få den förb-e stenen i huvudet på en sommar...
Nu senast var det dessutom väldigt mycket "JAG gjorde en stenrundel framför dörren och JAG satte in fönster på verandan..." Fastän att man hade sett alla andra jobba med det. Visst, Ernst idé, kanske, men nog var det den där trädgårdstjejen som stod och fixade entrén i bild?
--------------------
Tirre, zon 4
|