Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Krukväxter, Har gett upp
          malcolm
          Inlägg 04-10-2010, 19:10
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Her gett upp mina försök att få prunksnde växter inomhus (också) och funderar på att köpa konstgjorda växter som inte fordrar någon omvårdnad. Vet att detta är en vansinnig fråga på ett forum som detta men jag vill verkligen ha "blommor" som överlever allt utan vattning etc. och undrar om någon har tips på var man kan köpa sådana "växter" som är så snarlika originalen som möjligt till rimliga priser. jag bor i Sthlm.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Sofiaf
          Inlägg 05-10-2010, 14:55
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 41
          Medlem nr: 29 250

jag har inte så stor erfarenhet av växter, men när ja blir intresserad av något så söker ja massa information om ämnet.

vad jag upptäckte var att ofta misslyckas man med sina blommor för att man vattnar dem för ofta och inte för lite som många tror.

sen har inomhusmiljön en stor påverkan, tänker om du lyckats med dina blommor förut o sedan flyttat eller ändrat ventilation lr liknande i bostaden som kunnat påverka växterna?

du verkar ha stor erfarenhet om växter och därför behöver jag nog inte ta upp att det är viktigt att sätta rätt blomma i rätt fönster, fast ja har även upptäckt i min informationssökning att sånt inte behöver stämma utan att det bästa är att testa och se hur blomman reagerar och behandla efter det.

Jag har ännu inte lyckats med någon växt i mitt söderfönster och har därför köpt plastblommor från ikea för hellre grönt i fönstrena än tomma blomkrukor, men då är det lite som personen skrev i ett tidigare inlägg - använder man plast kan det lika gärna se ut som plast också och så blir det ett humorinslag i inredningen.

så ett tips är att söka en massa information om olika växter, kolla gärna deras naturliga omgivning i det fria, det kan ge vägledning hur blomman vill bli behandlad.

Lycka till!
          Sofia

Citera
          malcolm
          Inlägg 05-10-2010, 15:13
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (Sofiaf @ 05-10-2010, 15:55) *
          Jag har ännu inte lyckats med någon växt i mitt söderfönster och har därför köpt plastblommor från ikea för hellre grönt i fönstrena än tomma blomkrukor, men då är det lite som personen skrev i ett tidigare inlägg - använder man plast kan det lika gärna se ut som plast också och så blir det ett humorinslag i inredningen.

Mina blommor har dött pga. för lite vatten och inget annat, finns dock konstgjorda blommor numera som är mycket svåra att skilja från riktiga. På arbetsförmedlingen har de "fiolfikusar" som jag var tvungen att känna på för att avgöra om de var äkta eller inte och det var där jag fick idén om konstgjorda växter.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 20:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon