Såg uppdrag granskning ikväöll ... det handlade om niqab/burka i skola/arbetsliv. Det gör mig väldigt upprörd att se hur kvinnor måste heltäcka inte bara sin kropp utan också gömma sitt ansikte. I koranen finns inget påbud för detta, fick vi höra och det har också tidigare sagts.
Att dessa heltäckta sedan ska ha rätt till försörjningsstöd eftersom ingen vill anställa dem, tycker jag är helt galet. Och NEJ ... jag är intre rasist!
Jag retar mig till och med ibland på folk som har mörka solglasögon på sig när man pratar med dom. Jag vill se ögonen på den jag pratar med.
Precis ... jag tycker det är jättejobbigt att prata med någon som har täckande solglasögon ... tycker faktiskt det är ohövligt att inte ta av dem då man pratar med någon.
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558
CITAT (netha @ 06-10-2010, 22:05)
Precis ... jag tycker det är jättejobbigt att prata med någon som har täckande solglasögon ... tycker faktiskt det är ohövligt att inte ta av dem då man pratar med någon.
Precis så känner jag också men det kan vara så att man , som jag ,inte kan ta av sig solglasögonen för att man har problem med ljuset.