CITAT (Felix matte @ 25-08-2004, 20:40)
CITAT (Posse @ 25-08-2004, 00:08)
CITAT (netaave @ 24-08-2004, 19:40)
Jag kunde inte låta bli att undra vem som fick samla in hinkarna ute på sjön efter kräftskivan.
Undrar månntro vad som händer om en hink med brinnande stearinljus i driver in bland kanske ibland ganska torr vass e.dyl., bland båtar med ofta bensindoftande utombordare, eller in i båthus m.m....
Efterom inget (vad jag hörde) sades om att hinkarna skulle spärras in i "hemmahamnen" instängda innanför ett flytande rep e.dyl. tycker jag att det var ett synnerligen klandervärt tilltag att sätta ut dem i sjön....

Men snälla du... ljusen fanns ju långt ner i hinkarna i sand... och med sin placering utgjorde de knappast någon brandrisk.
Ska jag tolka ditt "knappast" som 'nästan ingen alls'?
Att skicka ut eld bokstavligen vind för våg tycker iallafall jag tyder på dålig respekt för brandfaran. Kanske skulle det kallas allmänfarlig vårdslöshet eller något sådant om det antände någons egendom och kanske t.o.m. vållade personskador och dödsfall.
Jag har redan tidigare bekymrat mig över Ernsts - som det verkar - bristande insikt om brandfaran när han själv knåpat och uppmuntrat tittarna knåpa ihop diverse konstruktioner med glödlampor, tyg och papper.