CITAT (malcolm @ 29-09-2010, 21:50)

Jag vet, orkar bara inte ta mig för att äta eller göra något annat och många gånger får jag inte i mig något förrän frarmåt klockan tio på kvälen.
Du verkar ha hamnat i en ond cirkel som kan vara svår att bryta. Jag kan t o m ha svårt att tänka klart när jag åker ner i källaren. Efteråt när jag tagit mig upp igen så brukar jag vara arg på mig själv och förundrad över att jag inte tänkte på det och det.
Dom som inte ramlat ner i nedstämdhetsträsket har ofta svårt att förstå hur det känns.
För mig har det dock varit en stor lättnad att få insikt i hur mycket man kan påverka genom mat och motion. Samtidigt har jag problemet att jag blir så fruktansvärt hungrig så jag bara måste ha mat NU så det krävs ganska mycket planering om jag skall fungera bra.
Orkar jag inte ta mig för något alls så brukar jag promenera eller sitta på träningscykeln eftersom jag då gör något som får mig att må bra på sikt utan att det kräver någon psykisk energi.
Jag kan sitta på träningscykeln och läsa odla. Måste än så länge gå av för att skriva men vi skall fixa ett specialbord så att jag kan sitta på cykeln och skriva.
Redigerat av Christa: 09-10-2010, 08:34