CITAT (malcolm @ 28-09-2010, 22:28)

Jag får erkänna att jag inte ägnar speciellt mycket intresse för hur jag mår fysiskt eller hur det står till med min hälsa vilket retar min läkare och sköterskan som kollar upp mina blodsockervärden. har både blodsockermätare och blodtrycksmätare här hemma men det struntar jag i precis som jag inte tar det insulin som jag borde och inte heller äter jag den medicin som jag fått utskriven för diabetes och högt kolestorol. Ögondropprna mot glaucom står också oanvända och jag är nog en mara för sjukvården, bryr mig helt enkelt inte om utifall jag lever eller dör längre och att ta vara på mig själv har aldrig varit något jag brytt mig om.
Men Malcom, du skriver ju att du är trött och har svårt att ta tag i saker. Det är ju precis det som händer när man inte tar hand om sin kropp. Om jag slarvar med maten eller motionen så åker jag ner i källaren ganska snabbt.
Nu när jag vet hur mycket det betyder och vad jag skall göra så vidtar jag åtgärder innan jag sjunker så djupt så jag inte orkar ta tag i det.
Det räcker dock att jag ätit luftbröd med smör och ost på förmiddagen för att jag skall var helt ur gängorna på eftermiddagen.