CITAT (Gita @ 12-10-2010, 18:30)

Jag har ett tjockt och kraftig ,varken torrt eller fett hår. Jag tvättar det två gånger per vecka med schampo och därefter balsam och det blir precis som jag vill ha det, slätt och mycket blankt. Finns ingen som helst anledning att exprimentera med en massa konstiga metoder.
Vad jag däremot kan säga är att man får vad man betalar för när det gäller schampo m.m., halvlitersflaskor för en tia på ÖB skulle aldrig fungera för mitt hår, köper hårprodukter från min frisör, visserligen lite dyra med otroligt dryga.
Gita
Jättebra att det fungerar för dig, men för mig har det inte fungerat. har testat alla tillgängliga schampon från frissan som finns i vår lilla stad, den dyraste kostade nästan 400 flaskan, klådan vintertid bestod. Den bästa hittills har varit wackra by ccs parfymfri från apoteket, men inte heller det schampot har varit optimalt. Däremot är balsamet jättebra, utan proteiner, silikoner och annat.
Fungerar inte balsamtvätt kommer jag att börja med sls-fritt schampo, Natusan top to toe wash kan användas som det. Använder den till kroppen numera.
Dina produkter innehåller garanterat suflater och annat som sliter på mitt hår och inte är bra för mitt hårbotten, dessa ämnen behövs för att ta bort de medel som balsamen innehåller, som lägger sig som en hinna på stråna för att göra håret blankt och fint.
Billiga produkter klarar inte jag av heller, får eksem i hårbotten direkt och det är inte värt det.