CITAT (andersen @ 15-10-2010, 16:43)

Förstår vad du menar.. men det blir fel i längden.
Tillbaka till ursprungsfrågan om det är så att barnet "får" försäkringen på föräldren och det händer något så blir det bli en dyr historia... föräldren mister hela sin bonus och måste börja om från noll, inte som om föräldren själv är orsak då räknas ju bara bonusen ner.
Ledsen andersen, men det där är fel.
Jag pratade länge och många gånger med många olika försäkringsbolag, när sonen fick sin bil.
Det är så här:
om barnet bor på samma adress som föräldern, spelar det ingen roll vem av dem som äger bilen. Alla i familjen kan använda familjens samtliga bilar och försäkringen gäller oavsett. Enda skillnaden är att om föraren är under 24 år, så är självrisken på vagnskadan högre.
På sitt sätt tycker jag att det säger sig självt lite grann. Vi har 3 bilar och 3 körkort. Vilken bil vi tar beror oftast på vilken bil som står närmast

Varför ska då den ena bilen stå på sonen, när försäkringen blir så hiskeligt mycket dyrare??
Självklart måste ju bilens ägare försäkra den, men jag har inga som helst problem med att stå som ägare till "sonens" bil. Jag använder den också, den är himla rolig att köra

och sonen brukar ta min bil när hela kompisgänget ska rymmas i bilen på samma gång.