CITAT (KRT @ 15-10-2010, 18:22)

Men herrejisses, hur ska man då göra i familjer där man har en bil är två som kör den? Vi har en bil, min man står som ägare - ska då inte jag få köra den, skulle det räknas som "bedrägeri" om jag kör den fast den står på min man (som haft fordon innan och därför fick en bättre premie än jag som inte ägt bil innan.........)
Så länge man är en familj och bor på samma adress är det väl skit samma vem som står som ägare så länge man alla brukar fordonet. Kan inte tänka mig att försäkringsbolaget kan säga något om det. Iaf var det inget priblem alls när jag bodde hemma och brukade mina föräldras bilar.
Däremot är det en hel annan sak om bilen står på föräldrarna när barnet flyttat hemifrån och man inte längre har samma folkbokföringsadress....
Precis så är det, så länge en person bor på bilens mantalsort gäller försäkringen men om någon flyttar (vuxna barn tex.) så kan de inte ta med sig försäkringens bonus till sin nya adress.. Så länge jag bodde hemma gällde min fars bilförsäkring på hans bil även för det jag ev. ställde till med men när jag flyttat hemifrån fick jag stå för försäkringen på min egen bil.