CITAT (Skruttis @ 18-10-2010, 14:43)

Jag gick upp på en stege som stod lutad mot husfasaden för att måla densamma. Jämt sekunderna efter att jag klättrat ända upp så åkte nederänden på stegen iväg i gräsmattan. Jag höll fortfarande i stegen när jag slog i backen, eller ja, stenpartiet som vi har där. Stod liksom på alla fyra.
Sen tippade jag tydligen över på en sida direkt.
I o m att jag hade tag om stegen så klämde jag fingrarna emellan den och stenarna, med avslitna ligament, sprickor och stukningar i händerna.
Bröt handlederna och ena underarmsbenet lossnade från handloven och trycktes upp i armbågen.
Båda knäna fick en smäll och vreds snett. Under ena knät skar en sten upp ett djupt jack (Maken konstaterade att det gick att se något vitt komma fram i glappet. Benet eller vad det var.)
Fötterna fick lättare stukningar.
Jag slog i ena sidan av ansiktet i någonting. Husväggen kanske. Svullnade upp på några minuter och såg ut som en rödblå fotboll i nyllet. Sikten på ena ögat försvann direkt.
Jag hade i a f väldig tur, för maken stod i en liftkorg alldeles bredvid och såg fallet. Så jag behövde inte vänta särskilt länge på ambulansen.
Jag ryser och blir alldeles tårögd. Stackars dig! Hur har det gått med resten av dina skador?