CITAT (Motti @ 18-10-2010, 22:59)

Jag hör till den generationen då man äter en riktig söndagsmiddag som man lagar från grunden och söndagsmiddag här är Stek eller stekt kyckling i gryta eller köttfärslimpa eller något annat som rullader eller Biff A la Lindström ,något som man lagar från grunden,gäller även Fredagskvällar och lördagskvällar ja hela veckan,jag lagar all mat från grunden så är jag uppfostrad och uppvuxen med mattradition,min man har matlåda med sig varje dag med hemlagat,många på firman åker till korvkiosken eller Pizzabagaren,inte konstigt att de blir feta och går upp i vikt !Massor med transfetter och flott.
Men kära nån, bara för att du gör på ett visst sätt så behöver du väl inte se ner på alla som inte gör som du och förkasta alla andras matvanor. Jag har lagat mycket husmanskost förr när barnen bodde hemma och gubben skulle ha till matlåda också men nog sjutton kunde vi någon gång ibland äta tacos eller en hembakad pizza till söndagsmiddag. Det såg vi som lite festligt och det enda som var färdigköpt var skalen, resten lagades till med masssor av grönsaker och annat. Dessutom arbetar inte alla må - fre utan kanske skift så inte alla är samlade till lördags- eller söndagsmiddagen. Varför måste du vara så generaliserande och tycka att det enda rätta är som du gör med allt.