Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> HJÄLP! Tre enkla frågor om trädgård!
          jonasloverboyboy
          Inlägg 18-10-2010, 11:38
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 34 606

Jag är student vid Göteborgs Universitet och behöver lite bra folk som kan svara på ett par enkla frågor!

1. Hur ofta handlar du trädgårdsprodukter? Inkl blommor, trädgårdsmöbler, krukor osv

2. Hur stor är utgiften? (i månaden alt. om året)

3. När du går in en trådgårds el. blomsterbutik, vad är det viktigaste för dig? Stort utbud? Service? Kvalite? Pris? Svara gärna lite mer utförligt på denna fråga!

Blir överlycklig för alla svar jag kan få!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Lavin
          Inlägg 19-10-2010, 08:23
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 320
          Medlem nr: 13 034

1) småköper sällan växter, tar ett par gånger per år för att plantera den senast grävda rabatten, då blir det större inköp. Beställer lökar över internet.

2) vill inte räkna ihop det men sannolikt har det snittat runt 20-25.000 per år, men jag tänker försöka bli mer ekonomisk och ha lite framförhållning och börja driva upp perenner och och beställa stora jordlass. Det blir lättare när man har hållt på ett tag och vet vilka växter som är favoriter.

3)
          1- Kvalitet, bra små plantor som tar fart och etablerar sig bra i rabatten, tätt följt av
          2- sortiment, det ska inte bara finnas en riddarsporre, det ska vara exakt rätt blå, precis den alunroten man vill ha, och just det höga gräset och sedan att de har lite överraskningar, så att man blir sådär köpgalen.
          3- miljö, inkluderar trevlig personal, lugnt så att man kan strosa, stora kärror och bra parkering, gärna ett fik eller iaf en korvmoj så man inte får blodsockerfall.

pris känns inte lika relevant, då köper jag hellre färre och delar dom.

Med dessa kriterier så är mina favoriter åbergs i ystad, som har allt enligt mina kriterier, ibland åker jag till flyinge för träd, men jag tycker inte att deras perenner är i närheten så växtglada som åbergs, lite tingeltangel och trångt på flyinge. Löddeköpinge plantskola är en favorit, de rankar högt på miljöpoängen, lite litet sortiment och lite för stilrent men trevlig personal och bra kvalitet, Flora linnea är underbart att lyxshoppa rosor på, ja det är ögongodis och cederbergs är precis samma sak, men de sätter upp det så fint. Även sofiero är kul att handla på, och tirups örtagård.

Inom 1h restid finns ett otroligt stort sortiment av växter och mysiga plantskolor.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-12-2025, 18:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon