CITAT (Motti @ 19-10-2010, 00:20)

Tacos och torrtillabröd är väldigt fett och innerhåller en massa annat typ konserveringsmedel osv och räknas till Junk food skräpmat !inegn riktig mat alls som sakt,men vi äter det någon enstaka gång men skulle aldrig finnas på menyn här en helg.Då är det hemlagat med riktiga råvaror som gäller.
Jag får hålla med dig delvis! Jag kollade på tortillasbröd i affären av ett billigare fabrikat och det innehöll palmolja (ett av de sämre fetterna att äta dessutom mkt negativ miljöpåverkan), konserveringsmedel, stabiliseringsmedel etc. Köper man lite dyrare så finns det bättre sorter.
Tacokryddmix innehåller dessutom ofta smakförstärkare. Men väljer man ett bättre bröd så är ju tacos/ tortillas i sig inte så onyttigt för man äter ju tros allt väldigt mkt grönsaker. Jag har gjort vegetarisk variant några gånger med bönröra med paprika och chili istället för köttfärs.
Härdat vegetabiliskt fett och konserveringsmedel har vi tyvärr i alla småkakor, digestivekex och en del bröd med. Så det är inte bara i "junk food" man får i sig det.