Hej Anma,
Det måste vara jobbigt att inte det blir tyst någon gång. Läste igenom hela tråden (så att jag inte är ute och cyklar) och det märks att den ändrar karaktär hos dig. Kanske dina hörselorgan i innerörat är extra känsliga, och att även stress och likn, kan få det igång.
Vad har du fått för besked fr. läkarna?
Har du haft återkommande öroninflammationer på den sidan? det kan vara långt tillbaka, så tänk.
Jag har handsfree till mobilen eller sätter på högtalaren, för mitt öra blir varmt och det känns som halva huvudet kokar efter ett tag, så jag slutade att använda mobilen tills dessa hjälpmedel kom. Jag är för känslig för olika energier och undviker dem.
Men jag har inga som helst ljud i mina öron, det skulle märkas i så fall när jag mediterar utan musik.
Min mamma hadde svår tinnitus i bägge öron och det gjorde det hela svårt att sova. Hon brukade säga att om det vore en "orkester" som spelade, men det finns en annan i andra örat och de spelade i otakt. Hörapparaten hjälpte henne inte --- det blev 3 Olika orkestrar, och då orkade hon inte med längre.
Jag såg hur hon led av det, men hon hade haft detta över 40 år.
Jag tror att det finns färskare info att hitta på nätet för detta verkar vara så vanligt och det kryper ner i åldrarna.
Jag hoppas att det lugnar ner sig när du blir mindre stressad, tycker synd om dig för räcker det inte med annat???

Fuchsian....