CITAT
själv drömde jag inatt helskumt att jag hade en halvt intorkad lergöl på mamma och pappas gräsmatta där jag hade exotiska fiskar som man kunde ta upp och klappa. Fiskarna såg ut som nåt plastdjur från nån leksaksaffär... sen hade jag olydiga kattungar också som jag var tvungen att hålla reda på... hur tolkar man det liksom...mitt eget hus var rätt förfallet med spindelväv överallt, och jag sa till mamma och pappa att de kunde bygga ett sommarställe där istället eftersom de ville ha ett.... är jag färdig för hispan?
Enligt min erfarenhet så går det egentligen inte att tolka någon ANNANS drömmar, eftersom det undermedvetna använder så mycket personlig symbolik. När ditt undermedvetna försöker vill kommunicera med ditt medvetna jag kan det till och med vara genom tillfälliga, privata symboler som för alla andra verkar helt tokiga! Ett exempel för att förklara vad jag menar... En dag hittar din kompis en jättevacker snäcka, och hon pratar jättemycket om hur hon tycker om den. Men av misstag råkar du ha sönder snäckan, och du får jättedåligt samvete för detta. Den episoden blir sen till en del av ditt privata symbol-bibliotek, där "snäcka" kan komma att få till exempel betydelsen "dåligt samvete". Alltså, snäckan blir en personlig symbol som ingen annan kommer kunna tyda.
MEN utöver det personliga symbolbiblioteket finns flera andra bibliotek, där symboler delas av folk av samma kultur, samma generation, samma utbildning osv osv. Jag skulle till och med vilja hävda att det också finns ett litete universalsymbolbibliotek.

För att sen kunna läsa meddelandet som ditt undermedvetna skickar dig (=drömmen) kan du behöva leta referenser i ALLA dessa bibliotek. Därav att det är lite knepigt att få till...
p.s. Detta är min egen teori och jag hävdar inte att det är sanning, men det är vad jag personligen kommit fram till utifrån egna erfarenheter och idogt arbete med mina drömmar.