CITAT (skogstroll @ 27-10-2010, 10:03)

ja inga urspårningar i min tråd inte, då får ni smisk
Minns inte alls vad jag drömde i natt men så hade jag ny madrass också, det kanske hjälpte friden lite på väg + att cheferna är bortresta den här veckan hahah
det jag märkt med drömmar är att de kommer från dagens eller tidigare dagars upplevelser som lägger sig i bakhuvet på nåt vis. Plus sånt man går och grubblar på. Det kan bli ganska märkliga blandningar ibland...
Snälla du, Skogstroll, .
Från mig kan du få synpunkter om jag har något, men JAG kommer inte att störa det du började med, för även för mig är detta med drömmar en märklig. Jag sov inte i natt heller, men såg att fullmånen har ju passerat, så man får hoppas på bättre nätter.
När du har den känslan som du beskriver ang. dina verkliga upplevelser och det som snurrar runt, så är det inte konstigt att du drömmer om dom också.
Det är nog en sorts "sotering" i det undermedvetna för att inte belasta dig mer än nödvändigt. Sen att det blir en konstig blandning så är det inget att göra åt, undermedvetantes sätt att ge "symboler", synd att det inte dimper ner en manual, så att man kunde veta vad som händer.
Jag brukar ge akt, när vissa drömmar börjar komma regelbundet och tänka på min vardag om det finns någon röd tråd, men det kan funka, men mer sällan vet man inte, och då släpper jag det som det är.
Jag har fler böcker om drömtolkning, men har inte läst igenom en enda, bristande intresse, eller för stort att fatta, det kvittar vilket. Fick du mer tankar av det jag skrivit? Den som hadde svaret???

.. Fuchsian.....