CITAT
Inatt var jag och min kompis ute och åkte båt. En liten öppen båt med utombordare med packning i. Oktober som nu. En stor våg kom och slog över båten och den sjönk. Vi kunde stå i båten och köra lite till trots att den var under vatten. Sedan sjönk ju båten och vi fick simma. Jag hade förväntat mig att vattnet skulle vara iskallt men det var ljummet och skönt. (obs, jag pinkade inte ner mig ) Ibland tog strömmen tag i mig och ibland kunde jag själv styra vart jag skulle simma. Så småningom kom jag iland och det var massa snurrigt med massa människor som jag inte minns.
Är det någon som kan ha en tolkning av den drömmen? Jag själv har ju mina gissningar men det skulle vara roligt att höra vad andra tycker. Hoppas jag kan forsätta på samma dröm i natt.
Som sagt kan allt möjligt ligga bakom vad som poppar upp i ens drömmar, och det är hemskt hemskt svårt att korrekt tolka en annan människas drömmar. Men som jag sa om Skogstrolls dröm, om det hade varit MIN dröm, så...
... skulle jag dels associera till att du och din kompis så att säga "sitter i samma båt". På vilket sätt vet bara du! Det skulle annars kunna ha att göra med din relation till just den kompisen, er historia osv... Men det kan jag inte spekulera i!

Men, det skeende du beskriver när båten sjunker och du till din förvåning upptäcker att vattnet inte alls är så kallt, och hur du rör sig runt med vattnet och till slut kommer i land... Jag tycker det låter lite som att ditt undermedvetna säger till dig:
"Hörrdu Solstorm, det är faktiskt ingen fara att båten sjunker (vad "båten" faktiskt är i verkligheten får du själv räkna ut!
), du kan inte styra allting själv och ibland får du nöja dig med att flyta med. Du kommer iland till slut ändå!" Det skulle till exempel kunna handla om att du känner att något håller på att spåra ur, du försöker desperat fortsätta framåt (du försöker ju köra vidare trots att båten är halvt sjunken!) men till slut måste du acceptera att det inte går att rädda situationen. Men den viktiga punkten är att det inte gör något, du klarar dig bra ändå och du behöver inte oroa dig för hur det hela ska gå!
Låter det som en sannolik tolkning?