CITAT (Fny @ 29-10-2010, 10:14)

vetenskapliga undersökningar har ju visat att flera av de olika typerna av nära-döden-upplevelser hänger väldigt starkt ihop med vad som hänt, alltså på vilket sätt som personen nästan dog på. Vad som sker i hjärnan är ju olika beroende på om personen utsatts för ex blodförlust, eller syrebrist, eller vad det nu är. Om du nästan drunknat får du alltså inte samma upplevelse som om du fått om du nästan dött av blodförlust, och huruvida du får en positiv, lugn upplevelse eller en skräckfylld sådan var också betingat av vad hjärnan utsatts för....Så Silos, det "helvete" som beskrivits efter vissa nära-döden upplevelser har snarare att göra med vad som skedde i hjärnan...
(Sen tror jag inte att riktigt alla upplevelser kan förklaras så men det är bra att ha den förståelsen som en grund...)
Jag hoppas så att det är på det viset,eftersom dessa berättelser skrämmer mig riktigt ordentligt!
Om helvete finns så är den full av människor om man läser Bibeln:(( inte ens den ondaste människan skulle jag önska att hamna dit!