Aritmetiken är enkel, Anma....Om jag köper reklam för 50 miljoner, så gör jag avdrag för det. Det tillhör kostnader för att driva ett företag. Om nu inte reklamen skulle göra sådan nytta, att jag får pengar tillbaka, så får jag höja priset på varan/tjänsten. Men frågan är, vem som mäter effekten av reklam? Jo, marknadsföringsinstitut, som lever på reklam. Lika bra som att sätta geten som trädgårdsmästare. Hallelujah!! På min brevlåda finns en skylt som säger "Endast adresserad post". När vi passar vår grannes hus så märker vi vad vi undslipper i form av reklam. Det dom får, motsvarar säkert ett par granar i pappersmassa/år. Tänk sedan om man adderar alla dessa granar ur miljösynpunkt. Jesses så bra det skulle ha blivit ur den synpunkten!!! Men förstås..tyska och holländska tryckeriarbetare skulle bli utan jobb, posten skulle bli mindre lönsam (om det går) pappermasseindustrin går redan på lågvarav, transporterna skulle bli färre, ...Nej, det är nog bäst med situationen som den är. LEVE REKLAMEN!!! Eller...?
Redigerat av Bengalow: 30-10-2010, 23:36
|