Jag är helt emot alla kommersiella helgdagar från Amerika, jag hatar både valentin, mors och fars dag och allt vad det är inklusive halloween. Men att sätta ut en lykta är en gammal europeisk tradition som förts till USA av irländare. Varför skulle vi i Europa sluta med en tradition bara för att amerikanarna överdriver den? Jag har gjort pumpalyktor sen jag var barn, det är verkligen inget nytt. Man kan väl bojkotta det här nya modet med halloweenprylarna och ungarna men ändå sätta ut en lykta? Jag tänker då inte sluta med det. För lände sen var det rovor som karvades ut, jag har kört lågbudgetvarianten orange paprika, helst vill man ju ha en egenodlad pumpa men det sket sig i år så jag har faktiskt köpt en. Kände inte för ett ansikte i år (fast kannibalen var kul

det ska jag lägga på minnet) så jag hittade på en ny variant. Får nog sätta upp gardiner också eller vad tycker ni?

CITAT (Aqvakul @ 30-10-2010, 23:02)

Ställer du ut en pumpa så innebär det också att du hälsar Halloweenfirande barn välkomna i morgon....
Haha nej verkligen inte. Har aldrig någonsin sett några ungar som tiggt godis, jag har inget godis så skulle någon mot förmodan någonsin hitta hit ut blir de utan. Pumpan syns inte ens från vägen där den står, den är bara till mig själv