Det är nog jag som är skyldig till det Motti kallar mobbing men det har inte varit min avsikt att mobba. Ja jag är en språkpolis vilket inte alltid är så lyckat. Har man jobbat med korrekturläsning och redigering av texter så sitter det i att försöka stava rätt. Varför ska man slarva när man skriver? Jag har velat tipsa om sätt att underlätta om man nu har svårt för att stava t.ex. att använda sig av stavningskontrollen. Ber om ursäkt om det tagits för mobbning. Att halka på tangenterna ibland är mänskligt och det är inte sådant jag reagerar över. Det händer även mig.
En del verkar ha så bråttom att klicka på skickaknappen att de blir fartblinda. Jag kanske är ensam om att tycka det ibland skickas iväg inlägg som knappt går att läsa. Det är ju ingen liten privat chatt vi sitter på utan ett forum där hela världen kan läsa det vi skriver.
CITAT (Aqvakul @ 31-10-2010, 09:06)

Jag har väldigt hög acceptans för stavfel, eftersom jag själv har svårt att stava. Däremot så har jag svårt för inlägg där avsändaren inte lyssnat och reflekterat över vad som sagts tidigare i tråden, utan bara matar på med egna mer eller mindre fördomsfulla synpunkter.
Min acceptans är tyvärr rätt låg men resten håller jag absolut med om.