Ja, jag såg det avsnittet. det är något i den stilen jag har funderat på ett tag nu men jag tyckte att hennes variant var klumpig och dyr...
Jag har en vägg som vätter mot en uteplats som jag funderar på att bitvis klä med växter. Detta va i alla fall min första tanke men det kan lika gärna sluta med något helt annat...
Jag läste någon stand om att man kunde bygga en sådan här vägg med hjälp av ett speciellt filtmterial, men jag kan inte hitta något om var det finns att köpa.
Min tanke var att sätta en formplyfa eller någon form av plastmaterial mot vägen för att hindra vattenskador och sedan om man kunde få tag på denna typen av väv eller om det finns något annat alternativ så kunde man fästa upp denna på utanpå detta för att sedan kunna plantera i "fickor" i väven och men växter skapa ett mönter så att man till slut får en "levande tavla"...
Frågan är bara om detta är genomförbart och hur man ska gå till väga...
Vilken typ av växter jag ska använda har jag inte funderat på nå mycket ännu... Men så länge det är växter som klarar sig utan mängder av jord utan kan leva på vatten och näring så borde det gå bra och det borde finnas mycket att välja mellan...
--------------------
Fippie
Sum quod sum
|