"Dikt an"; nja, jag skrev "i princip" ...
Wamslern är ju drygt 50 cm bred ? Den är ju isf 20 cm bredare än Vikingen och då finns det ju gott om plats för både t ex 2 Mineritskivor (2 x 21 mm, tror jag att de är) + 5-10 mm luftspalt runtom ? Ca 50 mm på vardera sidan. Alltså totalt ungefär 40-42 cm ist f Wanslerns 53 cm (UTAN luftning) ...
Jag vet inte om Wamslern kan ställas HELT "dikt an" heller, men det tror jag inte ... Det BÖR nog vara lite luft emellan där också. Det stod ingenting om det på din länk. Det verkar som om den har nåt slags obrännbart (typ Minerit) liksom inbyggt på sidorna (?). Oklart om luftspalten också är "inbyggd".
Kolla du med BÅDE Forsman i Strängnäs OCH Josefssons i Reftele !!
Jag kan nog tyvärr inte hjälpa dej mera just nu eftersom maken är bortrest, men när jag snackade lite med honom igårkväll, så menade han att Vikingen ser lite mera gammaldags ut och Wamslern lite modernare (och dyrare), men att de, annars, är FULLT likvärdiga. (Han, och jag, gillar dock det lite mera gammaldags stuket ...)
Hoppas du fått LITE hjälp iaf !
Redigerat av omk: 07-11-2010, 21:36
--------------------
Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
|