CITAT (Solstorm @ 10-11-2010, 10:00)

Rent skitprat på er.
Varför så aggressiv? Alla har vi våra intressen och områden som vi tycker är viktiga, jag har mina och du har dina och jag är verkligen intresserad av detta och vill göra rätt och är tacksam för den information som Christa bidrog med. Hon verkar vara väl insatt i frågan.
När vi flyttade ut till vår nuvarande bostad så använde vi all ledig tid vi hade under de två första åren med att sanera generationers skräp i naturen. Hundratals sopsäckar med allt som inte naturen brutit ned sorterade vi och körde till avfallshanteringen. Det var inte roligt kan jag säga, det värsta var allt glas och sönderrostade metaller, spikar och taggtrådsbitar. Fönsterglas i marken är inte särskilt trevligt, åtskilliga veterinärbesök blev det med sönderskurna tassar på våra djur.
Jag sanerade också över 50 ha rostig taggtråd, kan bara ana hur många vilda djur som blivit kvar i detta virrvarr. Gamla tiders medicinflaskor med innehållet kvar och gamla bilar och traktorer i små beståndsdelar, delvis övervuxna och olja som runnit ut i marken.
Den tiden, utan sophämtning vill inte jag ha tillbaka så jag är innerligt tacksam att vi idag har system för omhändertagande av våra sopor på ett ansvarsfullt sätt.