Man tackar för alla vettiga tankar!
Långt att gå, som det känns när jag sitter här och tänker är det inte långt att gå någonstans det är ju ganska litet återkommer med mått.
Och jag tror att det kan bli snyggt med gammalt och nytt blandat men du *Stintan*hur mycket ved gick det i Vikiingen och hur långa kunde de vara?
Dörrarna måste nog bli kvar vi kommer inte vidare i huset annars om vi inte ska gå igenom badrummet som kommer att bli litet ändå Nej det går inte

annars känns det som det vore mycket lättare med planeringen då.Jag har också funderat lite på kylskåpet på min ritning det kan bli lite som ett stopp när man kommer in men å andra sidan kan det kanske bli fint om man gör som en liten vägg :confused:Tanken är ju också att det blir lite mer bänkyta
Den lilla väggen som går vinkelrätt från vedspisen tänkte vi "flytta"för att få lite längre vägg där elspisen står.
Då blir måtten c:a väggen där elspis står nu 220cm fram till öppningen den väggen totalt 375cm
vedspisväggen jag får inte riktigt ihop det men spiskåpan 106cm didkbänk 140 sen en liten bit till dörr! (30cm) totalt 355cm
Jag har varit inne på Marbodals kitchen planner och där är det 2- och 3demotionellt när jag nästan är klar hoppar skåpen ut ur rummet och allt blir kaos

Kanske är Ikeas bättre annars är det inget för mej! Naturligtvis ska vi kolla med några olika tillverkare men då bör man ju ha exakta mått och beställa tid innan.Det är alltid bra att ha flera syner på allt tycker jag