Henrik,Jag tycker inte som du. Levnadsstandarden Är inte väldig hög i Sverige, om man har ett låglönejobb som ger 15-16tusen kronor före skatt, som många har.
Klart att det ska finnas bidrag till behövande.
Ang invandrare så finns det projekt som går ut på att få ut dom i arbetslivet har själv varit med och hjälpt till i ett projekt som heter SESAM som är väldigt framgångsrikt,och visst finns det stora brister i vårat sätt i Sverige att få ut våra invandrare i jobb. Många gånger är det arbetsgivare som är rädda att anställa invandrare, men jag tror att det blir bättre när nästa generation arbetsgivare kommer.
Människor som arbetar vid löpande band och har skiftarbete, eller jobbar inom vård och omsorg har det inte lätt både fysiskt och psykiskt tror inte att dom går till sina arbeten och tycker att 40timmar i veckan är lagom, nä om dom ska klara av att arbeta till pension åldern så är det väll kortare arbetstid som behövs.
En fråga tillsist ang politik om det nu är så att man nu inte är nöjd med vad politikerna ordna så kan man arbeta politiskt själv, jag menar att många klagar men hur många gör något själv?jag tycker att det är hög tid till att börja med att tala högt om vad man inte tycker om, vi är många gånger för tysta, tänk på att politikerna är till för oss! inte tvärt om.
Mvh andersen
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|