CITAT (gnon49 @ 13-11-2010, 14:08)

är det inte intimt ihopkopplat med hyr bra mobiltäckning man har för telefonen. Alltså, hur bra fungerar mobiltelefonen. Har den dålig mottagning så har även det mobila bredbandet det. Så fick jag mig det förklarat när jag köpte just mobilt bredband som en "backup" till det fasta. En förlängningskabel var jag tvungen att ha eftersom det blev någon form av rundgång i datorhögtalarna. Kan nämna att jag måste ha telia för bästa täckning.
Ja, det är min erfarenhet också - till viss del i alla fall. När vi i somras köpte sommarstuga beställde jag 3:s mobila bredband som enl täckningskartorna skulle vara bäst. Det var så gott som värdelöst. Jag måste gå ut på berget eller ned till bryggan för att kunna koppla upp mig. Vi har väldigt dålig mottagning för mobiltelefonerna också, där vi har Telia som operatör. Så kom en kompis på besök och hon surfade problemfritt med sitt Telia-abonnemang, vilket alltså "stör" den teorin lite grann.
Jag har en ny och kraftfull dator så det beror inte på den utrustningen. Summan av kardemumman blir väl att man borde låta bli datorn när man är ledig, men jag har planer på att jobba en hel del från stugan under sommarhalvåret.