Här är mitt kök. Jag ville ha ett modernt kök med 60-tals känsla, eller hur jag nu ska säga. Kaklet som inte går ända upp till skåpet tycker jag ger köket den känslan.

Här är det en fusklåda under spishällen, alltså en fastskruvad front bara, man kan inte ha en riktig låda under. Jag ville ändå ha andtag på för syns skull, snyggare så. I det under skåpet finns bara en stor plastlåda med hundmaten. I underskåpen på vardera sida om spisen är det lådor överst och i skåpen är det gallerhyllor som är utdragbara för kastruller och annat.

Här är det sedvanligt diskbänksskåp under diskhon med sophink och förvaring av städmedel och sånt. Underskåpet rymmer tre uttdragslådor bakom skåpluckan. Jag ville ha en ren linje och därför valde jag att gömma lådorna bakom skåpluckan. Däri förvarar vi köksmaskiner och sånt. Enkelt att komma åt när man kan dra ut lådor.
Alltihopa är från Ikea, såväl skåp och vitvaror. Men inte blandaren och diskhon, jag tycker Ikeas var dålig kvalitet där jämfört med dessa som vi köpte på bauhaus. Blandaren är en FM Mattson. Jag är mycket nöjd. Fråga om du vill veta mer.
Redigerat av Anma: 14-11-2010, 01:27