Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nån som har haft hälseneinflammation?, undrar om det är vad jag har fått...
          Fny
          Inlägg 15-11-2010, 08:58
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 823
          Medlem nr: 23 163

Har fått en tid på vårdcentralen nu på torsdag, och hoppas att de kan lösa problemet.

Varje lördag dansar jag större delen av förmiddagen. De senaste fyra veckorna har jag efter en stunds hoppande och skuttande fått ont i hälsenan. Och när det väl dragit igång har det snabbt blivit värre, efter ytterligare några minuter går det så ont att jag inte kan hoppa på den foten eller springa. Värre och värre blir det under hela förmiddagen och till slut börjar det även göra ont i resten av ankeln.

Efter dansen har det fortsatt att göra ont i hela ankeln, framförallt när jag går i trappor då det känns som om hela ankeln är på väg att gå av! Och så stelnar det en aning och smärtar till slut även när jag bara går normalt.

Eftersom det börjar i hälsenan funderar jag på om det kan vara hälseneinflammation. Men när jag läser om det på nätet hittar jag inget som förklarar varför jag får så jäkla ont i hela ankeln! Även på framsidan alltså! unsure.gif Är det någon som haft hälseneinflammation? Stämmer mina symptom? Eller lär det vara något annat?

Det har alltså varit så här de fyra senaste lördagarna. Smärtan har hållit i hela lördagen och hela söndagen, och på måndagen har det börjat ebba ut efter mycket vila. Idag är alltså den dagen, jag känner fortfarande av problemet men det är på väg bort. Suck... Grejen är att det är jag som är dansläraren! Så jag kan liksom inte ta det lugnt, jag måste hela tiden leda ungarna och visa hur man gör... Vilket börjar bli svårt... sad.gif

Är det någon som har en aning om vad det skulle kunna vara om det INTE är hälseneinflammation? dunno.gif Känner att jag börjar bli smått desperat här....

--------------------
          Glada hälsningar från Fny!
          Liten trädgård i zon 4

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Monica M zon 4
          Inlägg 16-11-2010, 06:57
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 070
          Medlem nr: 21

Ont i hälsenorna botar man numera med sjukgymnastik. Jag fick massa tänjövningar och fick rådet att lägga in kilar i skorna så hälen kom upp lite högre. Det onda försvann på några veckor.

Låter lite konstigt att du har ont i anklarna. Du kanske samlar på dig vatten? Det kan upplevas som det spänner i anklarna.

De olika smärtorna kan bero på olika saker. Jag har ont i både hälsenor och anklar.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 18:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon