CITAT (netha @ 16-11-2010, 22:14)

Springa började han med när han var 49 år ... det var efter att han slutade röka.
Han verkar onekligen höra till dom individer som inte blir sjuka så lätt. Det finns ju en och annan som tycks vara som vaccinerade mot sjukdomar.
Själv har jag nog dåliga gener eftersom min farmor var sjuklig och när hon var 60 år var så dement så de inte klarade att ha henne hemma mer.
Min far var inte heller frisk men han var å andra sidan storrökare, drack för mycket alkohol, slarvade med maten och satt för mycket och päste i soffan.
Eftersom jag blivit av med en rad hälsoproblem genom att ändra kost och motionsstrategi så vet jag att det har effekt och den som är lite extra skör måste vara extra noga för att hålla sig frisk.
Det finns åtskilliga andra exempel på människor som blivit friska genom kostförändringar. Ett exempel är Ann Wigmore men hennes kost är för extrem även för mig. Hon hade dock cancer och då är ju motivationen en annan.
Jag lyckades i alla fall äta bort mina envisa cellförändringar 2004 och dom har inte kommit tillbaka.
Redigerat av Christa: 17-11-2010, 06:58