CITAT (mamamaggan @ 18-11-2010, 23:28)

Var på smärtklinik för några år sedan och fick då prova detta med kvaddlar men det gjorde ingen som helst verkan på mig . Gjorde ont när man sprutade in och ett tag efteråt men gav ingen smärtlilndrande effekt.
Då gav akupunktur bättre effekt fast det bara satt i en till två dagar.
Vad jag hittills har provat och vad blev resultatet:
TENS: Stelare och stelare efter varje tillfälle, sista gången skrek jag av smärta vid minsta lilla strömförning.
AKUPUNKTUR: När jag skulle få fjärde behandlingen sa behandlaren ifrån. Han såg hur mycket sämre jag blivit de senaste veckorna medan jag bara hoppades på att det skulle vända.
MEDICINER: Morfinbaserade blir jag jättepåverkad av, medan smärtan är kvar. Antidepp, som kan fungera vid långvarig smärta, har provat två sorter. Jag som annars är positiv människa var färdig att hänga mig i närmaste galje och satt och grina hela dagarna. Vanliga värktabletter som Alvedon (jättebra mot feber!) och Ipren (jättebra mot mensvärk) har ingen effekt.
BELASTNING: Alltså träning som belastar det onda området. Får mer ont av allt som belastar. Till och med av att bära ett mjölkpaket. Så varken träning på gym eller bassäng fungerar.
Något som fungerar är VILA. Men vila flera gånger om dagen begränsar mitt liv ganska rejält. Fast jag är ju tvungen att göra det. Alternativet är att få så ont att jag inte står ut.Kräks och ligger i migränanfall from hell. För att slippa det kan jag vila 23 timmar om dygnet om det skulle behövas, vilket det behövs ibland.
Så att testa detta har jag inget att förlora på känner jag.