CITAT (Peztis @ 18-11-2010, 16:18)

Skruttis, det finns ju Smärtkliniker. Där borde de kunna hjälpa till om man vill prova detta.
När jag var gravid så togs detta upp som en alternativ smärtlindring. Tyckte det lät hemskt och jag kände att det där inte skulle vara mitt första alternativ men det funkar säkert för många. Jag kanske ska tillägga att jag heller aldrig provade det.
Vad konstig kroppen är, egentligen!
Tack för förslaget Peztis.
Jo jag vet att det finns en smärtklinik i närheten här. Har dock aldrig lyckats att få komma dit.
Å andra sidan, det enda jag hört om den är negativa saker från människor som varit där.
Nonchalans och okunnighet är bl a det omdöme jag hört.
Ska fundera en gång till på om jag ska försöka tvinga mig dit.
CITAT (Anma @ 18-11-2010, 17:21)

På min VC ger min läkare sådana, men hon har aldrig föreslagit det till mig. Men jag har nu gått i en smärtgrupp och då hade vi igen en föreläsning av en läkare som jag pratat om tidigare här, minns inte var, men hon sa att min läkare ger sådana. Läkare i allmänhet är usla på långvarig smärta. Ett brutet ben kan dom allt om men inte mycket om kronisk värk.
Fråga hos din läkare tycker jag, du kanske blir överraskad?
Håller med dig Anma. De flesta läkare jag träffat har ingen aning om vad det innebär med kronisk värk.
Man får prova något en kort stund, sedan rycks det bort igen och de tycker att allt ska vara bra med det.
Ska nog fråga min läkare. Har nyligen bytt VC och fått ny läkare (igen).
Han
verkar i a f bry sig, även om han inte riktigt förstår.