CITAT (Skruttis @ 19-11-2010, 08:55)

Anma!
Jag har också provat:
TENS, ingen effekt alls.
Akupunktur, ingen effekt alls.
Bassängträning, blev bara sämre.
Belastning, styrketräning i lagom form. För tung/mycket blir jag sämre. Tog mig fler år att hitta rätt.
Massage, bra om rätt person utför den. Lindrar skönt för stunden. Min man har lärt sig att massera mig.
Mediciner, väldigt olika. Går på en antidepp nu som funkar riktigt bra på fibron och skapligt bra tagit bort smärttopparna från nacken och medhörande nervskador i skuldrorna.
Den eviga huvudvärken rår den inte på men migränanfallen kommer mer sällan.
Fick prova tre sorter innan jag hittade rätt. Hoppas verkligen att jag får behålla den länge till.
Fick du trappa upp dosen av antidepp? I så fall väldigt långsamt?
Enligt läkaren jag fick dessa av så kan det gärna bli så som för dig, om man får för hög dos för snabbt.
Är du dessutom så känslig så måste det ju vara extra kinkigt med dosering.
Har du hört talas om läkaren Åke Nyström som jobbar i USA?
Han opererar whiplashskador och vad jag hört/läst har han hjälpt väldigt många människor.
Har själv funderat över att ta kontakt med honom.
Tack för att de delar med dig av dina erfarenheter.
Åke Nyström har jag läst om mycket. Och sökt info från människor som gjort eller ska göra denna op. Jag har alltså på allvar funderat på det som alternativ. Men det är ändå ganska stor risk dels att man inte passar för metoden och dela att man inte blir bättre, eller kanske till och med sämre, de som blir betydligt bättre är väl 65% eller nåt, och lite bättre är inte gott nog för mig, så har jag kommit fram till att jag inte vill göra den resan, inte som det är nu i alla fall. Jag är lite tveksam till detta också för varför är han så ovillig att låta göra ordentliga studier om sin metod? Varför han inte gör det är en gåta, för då skulle fler kunna lära sig den op metoden och den skulle även kunna utföras i Sverige. Nu var det ett tag sen jag sökte info om detta, så läget kanske är annat idag, men jag har inte hört något om det i alla fall.
CITAT (Klint @ 19-11-2010, 03:03)

Det ska du inte göra, alla har vi våra egna plågor att dras med, man kan inte ta på sig andras för att förminska sina egna.
CITAT (Biggan_ @ 19-11-2010, 01:36)

Det måste vara förfärligt att alltid ha så ont!
...och bli så begränsad i vardagslivet.
Stackars...

Jo, så är det ju.

tebaks.