CITAT (Anki på Öland @ 19-11-2010, 13:09)

Men du är egentligen inte intresserad av åsikter som inte är ense med dig - detta att det är grönsaker som gör att man är frisk och sund........ Vi som klarat livhanken utan att äta en massa av dom slår du bara bort som människor som inte är så känsliga....... tänk om det faktiskt inte är grönsakerna som gjort att du blivit frisk igen??
Jag har också skrivit i tråden att man måste väga samman allt man äter och inte bara titta på en sak i taget när det gäller kopplingen till hälsa.
Vad grönsakerna beträffar så kan man ju ventilera fördelar och nackdelar med dem utan att bry sig om kopplingen till hälsan.
Vad tror du är orsaken till att näringsexperterna säger att vi skall äta halva tallriken med grönsaker om vi är lågenergiförbrukare och en tredjedela om vi inte är det?
Varför rekommenderar de det tror du?
Jag menar inte som en argumentation oss emellan utan vad du tror om deras motiv.
CITAT (Lena i Torslanda @ 19-11-2010, 13:13)

Fel - du generaliserar. Vissa mineraler förstörs vid upphettning. Magnesium tex som är viktig för kroppens upptag av kalcium.
Var har du fått det ifrån? Jag antar att du menar vid matlagning och inte att de utsätts för några tusen grader eller så?