CITAT (Christa @ 20-11-2010, 10:35)

Frågan är var ribban ligger för den som skall ha besök och var den ligger för besökarna?
Den intressantaste frågan är hur du ser på det som gäst hos andra och varför man tycker som man gör.
Försöker att städa ur kök, garderober o tvätta fönster vår o höst. Sen håller vi efter vart efter, nu när vi jobbar bådatvå (jag har varit hemma o sjukskriven i ett antal år) så är det en del skit i hörnen o det ruckas på städet. Men det jag håller på, det är städa på toa o kök om gäster dyker upp, tidningshögar mm de får de som kommer tåla sånt bryr jag mig inte om.
Sen är det skönt för mitt eget välbefinnande att ha ordning mellan varven om man har mycket runtomkring sig, då blir jag lugn av någon anledning.
Kommer jag till någon annan på besök är det trevligt med en ren toa annars bryr jag mig inte...det är som någon annan sa tidigare, det är personerna jag vill träffa inte se hur rent de har!
Läste en artikel i somras om något liknande, köp hem fördigmat och umgås annars blir det sällan av i dagens stressande samhälle....kan ju kanske stämma?
Redigerat av Tikka: 20-11-2010, 12:03