CITAT (Meriona @ 21-11-2010, 09:34)

Det hjälper inte alltid att involvera barn och tonåringar i städandet, de har helt enkelt ett annat prioriteringssätt och har inte alls samma uppfattning om vad som är rent som vi vuxna har. Det hade jag själv i den åldern också. Däremot
tvingar jag min son att hjälpa till ibland, eftersom min kropp också har en annan uppfattning om vad som är rent än min hjärna har.

Jag tycker att du har lite fel där. Det spelar ingen roll om de har ett annat prioriteringssätt men involverar du dem inte i städningen så är det ju att göra dem en björntjänst. Visst jag gjorde ofta allting själv när jag inte orkade vänta och tjata på att mina ungar skulle få ändan ur vagnen men aldrig att det satt fast om det knep. Nu är de ju vuxna men erbjuder sig faktiskt själva att hjälpa mig med vissa saker som min kropp inte längre klarar och de bor inte nästgårds kan jag tala om. Ingen mår bra av att det är totalt kaos i hemmet tvärtom så mår man sämre. Jag har faktiskt erfarenhet av det själv. Jag är övertygad om att Malcolm skulle må bättre om han kunde få lite hjälp av sina barn. Han har ju 2 utflugna döttrar också som säkert inte är dummare än att de förstår det bara han pratar med dem. Det kan ju finnas något annat han kan göra för dem i gengäld.